A magyar e-kereskedelmi piac legfontosabb adottságai

Amiket minden e-kereskedőnek érdemes megismernie

4. adásunk

Ha webáruházad van, ha webáruházban dolgozol vagy szeretnél saját oldalt indítani, érdemes megnézned az adásainkat. A YouTube mellett meghallgathatod az adásokat a kedvenc podcast platformodon is.

A magyar e-kereskedelmi piac legfontosabb adottságai

Amiket minden e-kereskedőnek érdemes megismernie - 4. adás

Milyen adottságokkal kell szembenéznie azoknak, akik webáruházat, online értékesítést vagy digitális kereskedelmi tevékenységet kívánnak folytatni Magyarországon?

Az adás tartalma

A magyar e-kereskedelem 6 legfontosabb adottsága, kihívása:

1. Limitált vásárlói bázis – jövedelem és korcsoport tekintetében
2. Erős földrajzi különbségek – a forgalom és vásárlóerő tekintetében
3. Alacsony kosárérték és vásárlási frekvencia
4. Magas utánvét és sok készpénzes tranzakció
5. Online / offline szinergia hiánya
6. Erősödő régiós verseny

Friss európai adatok a European Ecommerce Riportból:

• 37 Európai ország adatai kerültek összegzésre a riportban
• Az összesített forgalom 2021-ben elérte a nettó 720 milliárd eurót
• Magyarország a 21. helyen áll 2019 óta, de növekedés tekintetében már a 2.
• A régiós versenytársak már a nyakunkon vannak online forgalomban

Boxy kutatás a webáruházak “valódi” / napi kihívásokról:

• Legnagyobb kihívás: új vásárlók elérése!

 

Linktár:

A magyar piac 6 legfontosabb kihívása, adottsága (GKID): https://gkid.hu/wp-content/uploads/VFV-EP4_riport.pdf

European Ecommerce Report 2022: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2022/06/CMI2022_FullVersion_LIGHT_v2.pdf

 

Madar Norbert (GKID) és Kolbert István (Boxy) a Vedd fel a versenyt e-kereskedelmi podcast negyedik adásában ezt a témát vesézi ki a megszokott szakmai alapossággal. 

Az adásban Norbi és István hat adottságot jár körbe, amellyel minden e-kereskedőnek illik tisztában lennie, ha a hazai piacon szeretne sikereket elérni.

Érdemes tudatosítani, hogy a hazai vásárlóbázis limitált, és a gyakran használt “tízmilliós piac” kifejezés is egészen félrevezető kiindulási alap, ha szeretnénk megbecsülni az elérhető vásárlóink körét. Az adásból kiderül, hogy szakértőink szerint meddig és hogyan lehet növekedni itthon, és mekkora az gazdaságilag aktív, elegendő keresettel rendelkező magyar lakosság, aki valóban a célközönségünk lehet.

Fontos hazai sajátosság a Budapesti és agglomerációs lakosság által létrejövő fejnehézség is, illetve a kiaknázatlan vidéki vásárlói tömeg. Igaz, hogy digitálisan kevésbé érettek, és kevesebb elkölthető jövedelemmel bírnak, de összességében legalább akkora volumennel költik online a pénzt, mint a közép-magyarországi régió lakosai. Norbi és István fontos tippeket adnak ahhoz, hogy milyen egyszerű, de hatékony módszerekkel lehet vidéken is növelni a vásárlói bizalmat és a vásárlási gyakoriságot a webáruházunkban.

Magyar sajátosság az utánvéthez és a készpénzes fizetéshez való ragaszkodás is. Előbbi ugyan elsőre olcsóbb megoldásnak tűnik a tranzakciós költségek hiánya miatt, azonban az elállás jóval nagyobb megvalósulása miatt a nap végén jóval rosszabbul járhatunk vele. Ösztönözni kell tehát vásárlóinkat az előrefizetésre és a kártyás vásárlásra, amely elsősorban csak szándékot igényel tőlünk.

A műsorban kitekintünk az európai e-kereskedelmi helyzetre is, kiemelten régiónk teljesítményére. Az adatok alapján jól látszik, mekkora fejlődési potenciál rejtőzik még itthon, és milyen irányban kell fejlődnie a hazai vállalkozásoknak, ha szeretnének a határon túlra terjeszkedni. Ha ezek, és a podcastben ismertetett további tudások megvannak, akkor vehetjük csak fel a versenyt az egyre növekvő nemzetközi, régiós konkurenciával.

Hallgasd adásainkat a kedvenc podcast platformodon is!

Nem szeretnél lemaradni a következő adásokról?

Elküldjük emailben az új adásainkat kéthetente.

Garantáltan nem küldünk spamet és nem adjuk ki az email címed.

Adatvédelmi tájékoztató

A szakértő házigazdák

"Azt szeretnénk, ha a magyar webáruházak felvennék a versenyt a nemzetközi e-kereskedelmi óriásokkal."
madar-norbert-veddfelaversenyt

Madar Norbert

Vezető tanácsadó - GKID
kolbert-istvan-veddfelaversenyt

Kolbert István

Head of Marketing - Boxy

Az adás támogatói

A webáruházak kiszervezett fulfillment partnere

A webáruházak kutató és tanácsadó partnere

Nem szeretnél lemaradni az adásról?

Elküldjük emailben az új adásainkat kéthetente.

Garantáltan nem küldünk spamet és nem adjuk ki az email címed.

Adatvédelmi tájékoztató