Webáruházak és az adatok

Tegyük napi rutinunkká az elemzést és ne vesszünk el a riportok között

8. adásunk

Ha webáruházad van, ha webáruházban dolgozol vagy szeretnél saját oldalt indítani, érdemes megnézned az adásainkat. A YouTube mellett meghallgathatod az adásokat a kedvenc podcast platformodon is.

Webáruházak és az adatok

Tegyük napi rutinunkká az elemzést és ne vesszünk el a riportok között - 8. adás

Az adás tartalma 

  • A webáruházunk legfontosabb adatai?
  • Milyen gyakran nézzük a különböző számokat, riportokat? Napi, heti, havi szokások kialakítása
  • Must have elemzések részletesebben, példákkal
  • Konverziós, keresési adatok elemzése
  • Termékek, vásárlók elemzése
  • Profitelemzés
  • Mobil vs. desktop
  • Új vs. visszatérő
  • Milyen eszközökkel nézzük a különböző elemzési adatainkat?
  • Kell-e adatelemző szakembert alkalmazni?
 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – 

A webáruház piac, az e-kereskedelem rettentően adatvezérelt, adatorientált, ahol szinte mindenről is rendelkezésünkre áll adat. Adataink vannak a felhasználóinkról, adataink vannak a vásárlóinkról, az oldalunk látogatottságáról, a, konverzióról, vannak pénzügyi, számlázási adataink is, amiket folyamatosan generálunk és tárolunk.

De ez az adatbőség egyúttal átok is, hiszen rengeteg kereskedőnél problémát tud okozni az, hogy egyszerűen nem tud mit kezdeni ezzel a fajta dömpinggel, ami akár napi szinten, vagy valós időben rá tud zuhanni. Ezért nagyon fontos, hogy ne vesszünk el az adatrengetegben.

“Az adatokat nem elég nyomon követni, megfigyelni, értelmezni is kell, illetve, információra, megoldásokra, javításokra való cselekedetté kell formálni”  – mondja Kolbert István, aki szerint az adatelemzés harmadik lépcsőfoka, tehát az optimalizációs szakasz az, ami a legnagyobb gondot szokta okozni az e-kereskedőknek. De az adatelemzésnek korántsem kell rémálomnak lennie, csak fontos tudni, hogy mit, milyen gyakran és csatornán keresztül elemezzünk és értelmezzünk.

A Vedd fel a versenyt podcast nyolcadik adásában a műsor két házigazdája, Kolbert István, a Boxy marketing vezetője, és Madar Norbert, a GKID partnere és vezető tanácsadója, arról beszélgetnek, hogy miképpen lehet webáruház tulajdonosként sikeresen elemezni a ránk zúduló adatrengeteget, a napi szokásainkba illeszteni a webáruház analitikát, hogy adatalapú döntésekkel vegyük fel a versenyt nem csak a hazai, hanem a nemzetközi óriásokkal is.

Hallgasd adásainkat a kedvenc podcast platformodon is!

Nem szeretnél lemaradni a következő adásokról?

Elküldjük emailben az új adásainkat kéthetente.

Garantáltan nem küldünk spamet és nem adjuk ki az email címed.

Adatvédelmi tájékoztató

A szakértő házigazdák

"Azt szeretnénk, ha a magyar webáruházak felvennék a versenyt a nemzetközi e-kereskedelmi óriásokkal."

Az adás támogatói

A webáruházak kiszervezett fulfillment partnere

A webáruházak kutató és tanácsadó partnere

Nem szeretnél lemaradni az adásról?

Elküldjük emailben az új adásainkat kéthetente.

Garantáltan nem küldünk spamet és nem adjuk ki az email címed.

Adatvédelmi tájékoztató

Scroll to Top